Education
ระดับปริญญาเอก
สาขาวิชา: Education TEFL
มหาวิทยาลัย: The University of Wales College of Swansea, UK
ระดับปริญญาโท
สาขาวิชา: TEFL
มหาวิทยาลัย: The University of Wales College of Cardiff, UK
ระดับปริญญาตรี
สาขาวิชา: ภาษาอังกฤษ
มหาวิทยาลัย: มหาวิทยาลัยรามคำแหง, ประเทศไทย
Work Experience
ระยะเวลา | ตำแหน่ง |
1982 – 1985 | Secretary, Public Works Department, Ministry of The Interior |
1997 – Present | Lecturer, School of Information Technology, King Mongkut’s University of Technology Thonburi |
2018 – 2022 | หัวหน้าศูนย์ประสานงานภาษาอังกฤษ คณะเทคโนโลยีสารสนเทศ มหาวิทยาลัยเทคโนโลยีพระจอมเกล้าธนบุรี |
2022 – Present | ที่ปรึกษาศูนย์ประสานงานภาษาอังกฤษ คณะเทคโนโลยีสารสนเทศ มหาวิทยาลัยเทคโนโลยีพระจอมเกล้าธนบุรี |
Experience
Generation gap on English teaching
Publications
Thanatat Wongabut, Unhawa Ninrutsirikun, Chakarida Nukoolkit, Patcharaporn Lavangnananda, Kittipong Warasup, and Chonlameth Arpnikanondt, “A Feature Engineering Approach to Improve Clustering-Based Persona Generation”, 2025 IEEE the5th International Conference on Software Engineering and Artificial Intelligence (SEAI), June 20-22, 2025, Fuzhou, China, pp.111-117., https://www.seai.org/
Mudaser, W., Padungweang, P., Mongkolnam, P., Lavangnananda, P., 2021, Diabetic Retinopathy Classification with pre-trained Image Enhancement Model, IEEE 12th Annual Ubiquitous Computing, Electronics & Mobile Communication Conference, (UEMCON), 12th, Dec 01-04, 2021, New York, USA, pp.629-632. https://ieeexplore.ieee.org/stamp/stamp.jsp?tp=&arnumber=9666687
ภาคภูมิ อิทธิรัตนะโกมล, วิทิดา จงศุภชัยสิทธิ์, และพัชราภรณ์ ลวันยานนท์, 2017, Students’ Acceptance in the Use of Micro Learning Management System for Error Correction in English Writing (การยอมรับของผู้เรียนในการใช้งานระบบจัดการการเรียนรู้ขนาดเล็กสำหรับตรวจแก้ข้อผิดพลาดในการเขียนภาษาอังกฤษ), การประชุมสวนสุนันทาวิชาการระดับชาติ (The Suan Sunandha Academic National Conference on Research for Sustainable Development), ครั้งที่ 6, 22 – 23 มิถุนายน 2560, กรุงเทพมหานคร.
Lavangnananda, P., 2003, Breaking the English Barrier among Support Staff : A Pedagogic Challenge or a Wasted Effort?, The Association of Southeast Asian Institutions of Higher Learning International Conference, (ASAIHL), Sep 28-Oct 1, 2003, Kota Kinabalu, Sabah, Malaysia, pp.43-52.
Lavangnananda, P., 2002, The Need for Clear Objectives and English Proficiency among Supporting Staff for Virtual University in Developing World, International Conference on Information and Communication and Communication Technologies in Education, (ICTE), Nov 13-17, 2002, Badajoz, Spain, pp.1771-1776.
Research Interests
Classroom-based Research and Classroom ObservationCommunicative Teaching of EnglishHuman Resource DevelopmentPrinciples and Methods of Language TeachingWriting skillsSpeaking skills
Academic Service Experience
Certification